Érdekes MTI hírt olvastam. Az MTI egyébként a Magyar Nemzettől vette át, reméljük, nem kacsa. A mátrai falvaknak is a tökük tele van már motor- és autóversenyekkel.
Én ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a Mátra Magyarország egyik legjobb helye lehetne, ha nem szelnék keresztül-kasul autóutak, amit az idióta motorosok versenypályának használnak. Nem is lehet igazán nyugisan túrázni a Mátra nyugati felén, mert folyamatosan hallja az ember a motorbőgést (Ne felejtsük el, a motoros olyan szórakozásban leli örömét, ami gyakorlatilag mindenkit zavar. Időnként ráadásul kinyírják magukat, meg egymást. Olyankor lehet menni rokkantan sopánkodni a Mokkába, hogy 'már megbántam.')
A mátrai falvaknak most elegük lett ebből. Illetve, ha jól értem inkább az a problémájuk, hogy annyi hasznuk nincs az egész évben rendezett mindenféle versenyekből, ami felülírhatná a kellemetlenségeket. Ez is szempont, mármint a haszon, és fontos szempont. Főleg, ha egy olyan szórakozásról van szó, amelynek művelői anyagilag jól vannak eleresztve, ezért nem bűn megsápolni őket. Sőt, azt gondolom, hogy a környezetet ennyire extrémen megterhelő szórakozási formáknál kötelező jó nagy árat kérni cserébe.
Ne hallgassuk el azt sem, hogy a hírben a kerékpár- és teljesítménytúrák is meg vannak említve. Nem vagyok elfogult velük kapcsolatban, mert egyik műfajt sem űzöm, úgyhogy objektíven mondhatom, valószínűleg nem ez a két sport az, ami igazán zavaró.
És itt van szó szerint a hír:
Autó- és motorsportok, kerékpárversenyek, teljesítménytúrák nehezítik a Mátrában lakók életét, ezért a települések polgármesterei, a Bükki Nemzeti Park Igazgatósága, valamint a Mátra Tájvédelmi Körzet vezetői úgy döntöttek, útját állják az emberáradatnak - ismerteti a szerdai Magyar Nemzet.
Fórumot hívott össze a Bükki Nemzeti Park Igazgatósága, hogy korlátok közé szorítsák a Nógrád és Heves megye térségében mind gyakoribb, füsttel és környezetszennyezéssel járó versenyeket. A múlt héten tartott találkozóra meghívták a Magyar Közút Kht. és a rendőrség illetékeseit is.
Szuromi László, a tájvédelmi körzet vezetője a lapnak elmondta, hogy erre az évre kilenc autó-, négy kerékpárverseny és 11 teljesítménytúra van előjegyezve és a kört bővítik az illegális időmérők. Van amikor száz motoros száll meg egy falut, megkeserítve a helyiek életét.
A versenyek az önkormányzatok bevételeit nem növelik, a települések nem kapnak pénzt a helyszín biztosításáért. De sokszor az útburkolat használatát engedélyező közút kht.-nak sem fizetnek a szervezők - ismerteti a Magyar Nemzet.