mirko vosátka

Jégkár katasztrófa

2014. december 07. 12:50 - mirko vosátka

Nem mondhatnám, hogy nagyon gyorsan reagáltam, de jobb későn, mint soha. Az az igazság, hogy eltartott egy ideig, amíg felfogtam, hogy itt mekkora károkról van szó, mármint a múlt heti ónos eső okozta károkról. A leszakadt faágakat én is láttam, a budai képeket is, meg hogy el van zárva Dobogókő, de hogy a jég levonultával mit fog ez jelenteni, azt az alábbi videóból értettem meg, amit a Magyar Honvédség adott közre.

 

 

Én ebből a videóból láttam először, hogy itt iszonyat mennyiségű faág kerül a földre, szakadt le. Szóval, hogy nemcsak az történt, hogy dőltek ki fák, szakadtak le ágak, hanem hogy konkrétan beborítanak mindent. A fákat természetesen nagyon sajnálom, de sajnos a természet ilyen kegyetlen, és nem a mi megfontolásaink szerint működik. Az viszont biztos, hogy jó ideig nehézkes lesz túrázni akár a Börzsönyben, akár a Pilisben, vagy a Mátrában. Bükkben, ugyanis a turistautakat is teljesen elborították a lezuhant ágak.

A közeljövőben pedig nem egyszerűebn nehézkes, hanem életveszélyes is, ugyanis a meggyengült fák még kidőlhetnek, valamint ha enyhül az idő, akkor a meggyengült gyökerű példányok is megadhatják magukat. Gondoljunk bele, hogy mekkora egy bükkfa és hogy milyen vékony talajrétegbe kapaszkodik.

És iderakom még ezt az Index videót is, hátha valaki nem látta, ez az ónos eső utáni állapotokat mutatja. Elég elszomorító.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr276964033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása