mirko vosátka

Gomba túra

2011. augusztus 23. 10:50 - mirko vosátka

Ez a túra marha jól indult és tulajdonképpen nagyon jól végződött, annak ellenére, hogy kvázi félbe kellett szakítanom, és egy rövidebb útvonalon térni Nagybörzsönybe.

Augusztus eleji a túra, csak szokás szerint halogattam a megírást. Az előző hetekben sok eső esett, ez látszott is az erdőn, minden nagyon párás volt, és rengeteg volt a gomba. Szokásos módon a Saji-kútnál mentem fel a Foltán-kereszthez, majd onnan a Szabó köveken keresztül a Rakodódhoz. Ezt a szakaszt már sokszor megtettem és leírtam, úgyhogy most nem szaporítom erre a szót. A Rakodótól egy olyan utat választottam, amit már régóta kinéztem magamnak, méghozzá a NagyHH északi oldalában vezető erdészeti út, ami a Hanák-réthez vezet. Jó tudom, ez nem olyan, mint egy titkos völgy felfedezése, de érdekelt, hogy milyen lehet. És az az igazság, hogy nagyon szép út! Egy helyen még sziklák is voltak.

Csakhogy még a Rakodó előtt történt velem egy kis "baleset", szedtem egy rakás gombát. Előrelátóan mindig szokott lenni nálam papírzacskó. Egyrészt ez a legjobb gyújtós, ha esetleg tüzet kell rakni, másrészt ebbe a legjobb szedni a gombát, mert szellőzik, és kis helyen elfér. Szóval szedtem egy rakás gombát, a legkevesebb, hogy súlya volt, de a kezemben egy zacskóval elég idétlen és meglehetősen kényelmetlen volt túrázni. Az Aklok-rétig még elvergődtem, de ott aztán baromira elegem lett a zacskóból. Eredeti tervem az volt, hogy felmegyek a Salgóvárhoz, onnan pedig a Magyar-hegyen át megyek Nagybörzsönybe, de a gomba baromira útban volt, és zavart a mászkálásban, úgyhogy úgy döntöttem, hogy kihagyom a Salgóvárat és lemegyek Bányapusztára, onnan meg simán besétálok Nagybörzsönybe.

Út a Rakodótól:

Sziklák: 

Ebbe a kerítésmaradványba a Pintér-hegyes környékén botlottam bele. Szó szerint.

Az erdészeti úton óriási pocsolya volt, ezért az út szélén kerül az ember, ott viszont, mint a szederindák fekszenek a földön egy régi kerítés maradványai. Hatalmasat lehet benne taknyolni, nekem majdnem sikerült is, gombástul, bele a pocsolyába (a képen csak a függőleges kerítés látszik jól, de a földön is vannak drótok.) Leírom kábé azt, ami akkor jutott eszembe két kurvaanyázás között. Szóval elmennek az erdészek a jó kurva anyjukba. Hogy a picsába lehet az, hogy az egész Börzsöny, meg az összes másik erdő tele van a kibaszott, 20-30 éves kerítésmaradványaikkal? Ki a fasz fogja ezt eltakarítani? Majd hazamennek a kerítések maguktól? Ez nem ugyanaz, mint az erdőmunkások által szétszórt flakonok, meg abroncsok, mert ezeket a kerítéseket teljesen tudatosan telepítik egy-egy fiatalos köré. Csak miután felnőnek a fák és nincs szükség a kerítésre, basznak összeszedni. Ez olyan, mintha az útépítő munkások befejeznék az aszfaltozást, aztán nem vinnék el magukkal az útelzáró táblákat. Szóval ehhez képest az, hogy néhány turista letér a kijelölt útról, vagy tüzet rak este, semmi kárt nem okoz.

De visszatérve a túraleíráshoz. El is mentem Bányapusztától szépen az Ércbánya vadászházig, de ott addig addig nézegettem a térképet, míg felül nem kerekedett rajtam a túrázhatnék és a kiváncsiság, és el nem indultam a Kovács-patak-völgyén visszafelé, hogy a Rustok-gerincen keresztül menjek be a faluba.

Nem kérdés, miért szeretem annyira Bányapusztát:

Ez hülye döntés volt amúgy, mert a zacskó egyre zavaróbb lett, és az út is hosszabb volt, mint ahogy saccoltam. Úgyhogy egy idő után rohanás lett a dologból. A buszt amúgy elértem volna simán akkor is, ha nem rohanok, de mindenképpen be akartam még előtte térni lekvárt venni a Lekvárlakba és kolbászért Orsik Janihoz. Végül sikerült a busz indulása előtt beérnem a faluba, de elég idiótára sikeredett ez a nagy zacskó gombával való rohanás. Vettem egy csomó kolbászt, a lekváros viszont pont akkor zárt be, amikor odaértem, úgyhogy azt kihagytam.

Viszont a következő kapuhoz ki volt rakva a tábla, hogy "Lepény". Na, ezt megnézem, gondoltam magamban, és besétáltam az udvarra. A "lepény" nem más volt, mint pizzaszerű tésztára rakott gomolya és kolbász, amit kemencében kisütöttek. Egy fél lepény ára 500 Ft volt, ami nem olcsó, még akkor sem, ha amúgy finom volt, laktató, és nagyon jól esett a túra végén. Szerintem 300 ft lenne a reális ár, hiszen, ha belegondunk, 600 Ft-ért Pesten már kapok egy gyrost, és abban hús is van, és drágább az üzlet bérleti díja. Míg Nagybörzsönyben nem hiszem, hogy fizetnek a lepénysütők egy peták bérleti díjat is saját házukban... Nagyon kérem, ne legyen már Nagybörzsönyből is Szentendre meg Szilvásvárad, ahol azt hiszik, mindent rá lehet sózni drágán az emberre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr583168765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása