mirko vosátka

Máris szerelmes vagyok az új kisvasút-szakaszba

2015. május 18. 23:10 - mirko vosátka

Ezen a blogon az egyhónapos csúszások még kevésnek számítanak, de mostani posztomnak nem is a hír maga a fő mondanivalója, hanem a hír következményei a Börzsöny-imádó turistákra.

"Elkezdődött a keskeny nyomközű vasút építése Márianosztra és Nagyirtás között, miután az Ipoly Erdő Zrt. munkatársai átadták a munkaterületet a kivitelezőknek" - szólt az április eleji hír, amelynek nagyon megörültem. Hazánk erdeit egykor keresztül-kasul behálózták a kisvasút vonalak, hiszen a nemzeti parkok megjelenése előtt az erdők mégiscsak inkább a fakitermelés színhelyei voltak. Helyenként a kisvasutak követ is szállítottak, ha volt bánya. A fakitermelés gépesítésének átalakulásával persze ezekre a kisvasutakra egyre kevésbé volt szükség, viszont eszméletlenül jó turisztikai funkciójuk van. Önmagában is vonzerőt nyújtanak, de természetbarát módon képesek szállítani a kirándulókat.

Szóval az, hogy kisvasút vonalakat újítanak fel, számomra eleve nagy öröm, de van itt még egy dolog. Aki a Börzsönybe gyakran jár, az tudja, hogy a nyugati részen marha macerás a tömegközlekedés. A járatok mondjuk elég sűrűek, de a buszok így is hajlamosak túltelítődni, és ha beüt valami előre nem várt esemény (járatkimaradás, vagy nagyobb turistacsoport), akkor a helyzet tragikomikussá válik, a buszon egymásba könyöklő utasokkal, a tehetetlen buszvezetővel, az ordibáló emberekkel, meg az egymásra boruló csomagokkal. De ha nincs is különösebb gebasz, ezen a buszjáraton akkor is kényelmetlen utazni, főleg, ha 2-3 napra való cuccal van felpakolva az ember.

Számomra egy hihetetlenül jó alternatívája a Börzsöny nyugati oldalának megközelítésére ez a kisvasút. Ha Szobtól fel tudok döcögni Kisirtáspusztáig, akkor már gyakorlatilag Nagybörzsönnyel kerülök egy vonalba, de mégis mélyebben az erdőben. Kisirtásról gyerekjáték eljutni bárhová, főleg, ha többnapos túrán van az ember, és emiatt több az idő.

Végre vége a szardiniáskodásnak a buszon, és a pénzemet se az igénytelen és lepukkant Volán feneketlen bendőjébe dobálom. Tudom, hogy a kisvasúton lényegesen drágább lesz a jegy, mivel az nem tömegközlekedési eszköz, de számomra még így is jobban megéri, hogy emberi módon utazhassak, és ne úgy, mintha Mongóliában gyömöszölődnék egy ZIL platóján

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr57471422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.19. 12:29:48

Kérdés, milyen lesz a csatlakozás, illetve az üzemeltetése hogyan is fog kinézni. (Egy kézben lesz-e)

Én is nagyon várom, mert nekem meg az autóért kell mindig visszamennem túra végére, tehát általában körtúrákat tudok csak csinálni. Itt most bővül kicsit a horizint.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2015.05.20. 23:27:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: szia, igen, a gyakorlati megvalósítástól sok minden függ. de azért reménykedem :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2016.02.22. 00:40:21

@mirko vosátka:

A kisvasutak.hu oldalon, a szobi vonat menetrendje alapján az új szakaszon nem lesz forgalom!

www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2840