mirko vosátka

Kedves kibaszott MÁV

2011. július 18. 21:35 - mirko vosátka

Volt egy alkoholista haverom, aki gyakran járt velünk túrázni, de még gyakrabban nem járt, mert vagy aludt az előző esti berúgás után, vagy másnapos volt. Ha meg jött, akkor 1 órákat késett. Viszont marha jó fej volt, nagyon bírtam, jókat lehetett vele dumálni és a legszívatósabb túrák alatt sem nyafogott.

Valahogy így vagyok a MÁV-val is, a vonat sokkal kényelmesebb, mint a busz, vagy akár a metró (ha elővárosban vonatozunk), ráadásul az egésznek van egy romantikája, ami teljesen megfogja az embert, a suhanó táj, a kertek hátsó udvarai, a búzamezők és így tovább. Vonatozni tehát nagyon szeretek, csak éppen a MÁV olyan szinten megbízhatatlan, és annyira nem lehet rá számítani, mint az alkesz haveromra, akit szintén szerettem, csak éppen építeni nem lehetett rá. Pl egy túrát.

A vasárnapi túrám rögtön az elején elcsesződött, mert a vonatok 40-50 perceket késtek. Emiatt nem tudtam elérni már egyik csatlakozást sem, ami a Központi-Börzsönybe vitt volna, emiatt teljesen más túraútvonalat kellett néznem. Szobról mentem át Nagybörzsönybe. A legdühítőbb az volt, hogy a MÁV szokás szerint hanyagolta a tájékoztatást, ott dekkolt egy rakás ember az állomáson vasárnap reggel, és senki nem tudott semmit. A kalauzok sem, mert őket sem tájékoztatták! Az a baj, hogy ez nem egy egyszeri extrém példa, aki naponta jár vasúttal, az jól tudja, hogy az 5-10-15-20 perces késések mindennaposak.

Az egész most azért dühített fel annyira, mert baromira nem volt kedvem 35 fokban hőgutát kapni, ezért ilyen időben mindig a Központi-Börzsönyt (vagy a Mátrát, vagy a Bükköt) célzom meg, ahol 4-5 fokkal hűvösebb és kifejezetten elviselhető a klíma még kánikulában is. Hát ez most nem jött be. A legmagasabb hegy, ami mellett elmentem az az 548 méter magas Nagy-Koppány volt. Amúgy szép részeken jártam, már amennyit láttam a tájból az izzadságcseppeken át, amik a szemembe csurogtak. A Börzsöny kánikulában is csodás. A túraleírás majd később jön.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr203078230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jnorbert 2011.07.18. 21:46:33

Én szombaton a Volánnal jártam meg... A 18:15-össel terveztünk elmenni, le is értünk a faluba, de a helyiektől tudtuk meg, hogy a busz a Petőfi u. 75-nél fordul. Nosza, sprint, mert már 18:10 volt. Még integettünk is neki, de már csak azt láthattuk, hogy halad ki a busz...

A volan.hu menetrendjén semmi nem hívta fel erre a figyelmet, a volanbusz.hu-n sem volt erről szó. A MÁV-nál legalább van valamiféle utastájékoztatás van, ha valahol vágányzár van, a BKV-nál szintúgy. Ma le is csesztem őket telefonon, ígérték, hogy utánanéznek a dolognak.

Egyébként mi is Szobról indultunk, csak Márianosztráig kisvonatoztunk. Onnan Nagyirtás - Kisirtás - Kollár-völgy - Vasedény kulcsosház - Kereszt-völgy - Nagybörzsöny útvonalun haladtunk. Elég későn indultunk, mert ketten még Kaposvárról buszoztak föl reggel. Nem volt nagyon hosszú, vagy megerőltető kirándulás, viszont annál jobb.

jnorbert 2011.07.18. 21:47:20

Az kimaradt véletlenül, de szerintem egyértelmű, hogy Nagybörzsönyből mentünk volna vissza Szobra...

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.07.19. 08:00:33

@jnorbert: szia! igen, az elvira.hu-n egész sok infót találni, pl az aktuális késéseket is jelöli. de a volán online menetrendje meg a honlapja is katasztrófa. régebben voltak olyan megállók, amiket nem is talált meg a keresőjük :D

Tke 2011.07.19. 21:29:52

Pár éve csoportot vittem egy börzsönyi kirándulós táborba. Szeretem a vonatot, sokkal emberibb, közösségibb, barátságosabb, mint bármi más. Szóval Békéscsaba-Szolnok-Hatvan-Aszód-B.gyarmat, szoros menetrendben, de éppen ezért jó ütemű vonatozással. Papíron minden nagyon klafa vót, a valóságban meg csak a vállukat vonogatták, még örülhettem a kifogásoknak, mer' az is valami. A vége dupla menetidő, jósokanyázás meg sörivás lett...
Rájöttem, a menetrend egy egyszerű vázlat, klasszikusan azért, hogy legyen mitől eltérni... Utasok, ugyan már...
süti beállítások módosítása