mirko vosátka

Hanák-kút, avagy a Hanák testvérek

2010. december 14. 12:09 - mirko vosátka

Úgy döntöttem, hogy a forrásokról ezek után külön posztban fogok mindig írni. Ennek több oka van. Egyrészt így nem nyúlnak olyan hosszúra a túraleírások :) Másrészt így könnyebben visszakereshetők az infók. Mert igyekszem ilyenkor egy-egy forrás történetét is leírni. Mondjuk a most bemutatott Hanák-kút pont kivétel, mert régi fotóim nincsenek róla (róluk), és a régi túrakaluzokban sem találtam sok infót. A '83-as térkép már jelöli, az angyalos sajna nekem nincs meg, úgyhogy nem tudom, hogy a háború előtti térképek jelölték-e.

Hanák-kútból rögtön kettő is van, egymás alatt fakadnak pár méterrel. Ha jól látom, mostanában mindkettőt felújították egy kicsit, sajna előző állapotában nem láttam őket, mert nem is tudtam létezésükről. 

Az első fotó a lentebb fakadó forrást mutatja messziről. A forrásból kifolyó víz egy eresz csövön keresztül egy műanyag hordóba folyik. Szerintem a forrásból kell inni, a hordóban összegyűlő víz meg kiváló kézmosásra, tábortűz eloltására stb. Amikor ott voltam, a hordóból kiszedegettem az avart, de azóta biztos megint került bele. 

Így néz ki ez a forrás közelről. Lehet látni a friss malternyomokat és a az új ajtót. Az ajtó mögül lehet ivóvizet venni.

Ez pedig a följebb, az úthoz közelebb fakadó Hanák-kút, ha az ember nem figyel, simán elmegy mellette. Ezen is új az ajtó! 

Ez pedig maga a Hanák-rét, ezúttal a keleti csücskéből fényképezve, a másik végében nyíló erdészeti úton kell haladni 100-200 métert a forrásokig. Talán nem is kell mondani: erről a rétről kapta nevét a két forrás.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr792512789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2010.12.15. 19:20:45

Jó kis kút ez, nekem mindig segített eddig amikor arra mentem:) Mondjuk én egész a Kuruc-bérc aljától jöttem, szal elég nagy hegymászást követően enyhítette a szomjamat...

Jó kis cikk, nekem sajna nincsenek régi könyveim a Börzsönyről 1 kivétellel...az ünnepek után most már nekem is aktivizálnom kéne magamat túrázás terén:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.12.15. 20:25:09

@adamnfl: igen, erről a kútról tőled tudok, csak elfelejtettem beleírni a posztba :) az én térképem nem írja ki a nevét, úgyhogy eszembe sem jutott, hogy foglalt kút. (ráadásul kettő)

várom a posztjaidat, mindig nézem, van-e új :)
süti beállítások módosítása