mirko vosátka

"Szeretem a természetet, ez is aranyos. Csak ne gyilkolna itt nekem."

2010. augusztus 29. 09:00 - mirko vosátka

Megszakítjuk adásunkat, farkas jár a Bükkben. Ez a hír már jó pár napos, de számomra most nem csak azért érdekes, mert az ilyen híreket mindig ki szoktam rakni e blogra, hanem azért is, mert pont ebben az időszakban jártunk mi is a Bükkben, ráadásul pont azon a részen is mászkáltunk, ahol ez a farkas kifejti áldásos tevékenységét (habár a farkas baromi nagy területeket be tud járni egy nap alatt, ezt mondta nekem egy biológus). Találkozni persze egy farkassal szemtől szemben nemigen lehet, de fura érzés így utólag, hogy egyugyanazon területen mozogtunk ezzel a ragadozóval, és ha jobban figyeltünk volna a vadnyomokra, talán még láthattunk is volna tőle ezt-azt.

Ami viszont erősen szöget ütött a fejembe, az az, hogy láttunk egy döglött őzet. A tetem teljesen friss volt, pár órás, a testén található sebek is frissek voltak. Nem vagyunk persze sem vadászok, sem bűnügyi helyszínelők, csak találgattunk, hogy talán a kb egy km-re lévő autóúton érhette baleset, és idáig még elvonszolta magát? Most, hogy olvastam ezt a farkasos hírt, rögtön beugrott ez az őztetem, talán a farkas ejtette el? Fel is hívtam Gombkötő Pétert, aki a Nemzeti Parkban a "farkasfelelős", és mondta, hogy küldjem át neki a képeket, amiket készítettünk. Megtettem, és várom, hátha le tud olvasni a fotókról valami érdekeset. Ugrás után sok-sok videó!

Addig is nézzük meg az alábbi videót, amin láthatunk éjszakai felvételeket is erről az állatról, és elhangzik az a dolog, amitől az arcomat kapartam: több kisgyerekes család lemondta szilvásváradi nyaralását a hírre. Ó édes istenem, de nagy az isten állatkertje! Komolyan azt hiszik, hogy a családdal sétáló gyerekre rá fog támadni a farkas? Vagy úgy egyébként, mit hisznek ezek egyáltalán? Baszki, hány 30 kilós idiótának van pitbullja, az bezzeg nem zavarja őket, pedig az tényleg veszélyes. Na mindegy.

De erről a videóról az is eszembe jutott, hogy az aggteleki farkasokról készült videót még mindig nem linkeltem be ide a blogra. Ja, a bejegyzés címe pedig a juhtartó Leen de Hoog-tól való, akinek megette a birkáját a farkas. Még egy videó:

 

És egy másik rohadt jó videó, amiben elmondja a szakember, hogy ez a bükki farkas dolog erősen fel lett fújva. Ezt amúgy én is így látom, hiszen az Aggteleki Nemzeti parkban megtelepedett példányok élnek és több is, csak ezekről senki nem tud.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr272254821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don't Panic, Stay Calm 2010.08.29. 12:19:47

Még a hülye is láthatja azon a juhkoponyán, amit a holland mutogat, hogy nem friss tetemből való. Most akkor ennyire késne az RTL a híradással vagy valaki szándékosan várt ilyen sokat, hogy lehessen csúsztatni? Az egész eset elég kusza. Egy farkas, hogy tudna - és egyáltalán minek - ölne le több juhot és kecskét, amit aztán nagyrészt ott hagy? Ez a nagymacskák szokása. Ha egy farkas ennyire ki lenne éhezve, hogy ilyen sok húsra lenne szüksége, akkor gondolod, hogy lenne ereje ennyi jószágot levadászni? Ha meg falkában tették, akkor hogyhogy a holland fószer csak egyet látott és üldözött? Én inkább arra fogadnék, hogy kóbor kutyák garázdálkodtak a környéken és a farkas csak az elpusztított friss tetemekre jött elő, miután a jót szórakozó kutyák otthagyták azokat és ekkor ért oda a hollandus. Aztán most megy a sirám, hogy egy farkas leölte a "fél" nyájamat! Jaaaaaj! Engem már nem egyszer támadott meg kutya barangolásaim során, de vadállat még SOHA!

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.08.29. 12:41:16

@Don't Panic, Stay Calm: én nagyon örülnék, ha egyszer messziről láthatnék egy farkast vagy egy hiúzt. Adamnfl kolléga látott egyszer hiúzt a börzsönyben, hatalmas élmény lehet. a kóborkutyákat viszont rühellem nagyon. ja, és a medvékért sem rajongok :))

amúgy érdemes megnézni a harmadik videót, ott elmondja a szakértő, hogy a holland fickó ahelyett, hogy kerítést szerelt volna föl, meghirdette a neten, hogy nála lehet farkast figyelni pénzért :)

a szakértők egyébként azt mondják, hogy az őrizetlenül hagyott nyájra (se kutya, se ember, se villanypásztor) rá fog támadni a farkas simán, és hogy ez történt.

de az egész igazából csak egy felfújt sajtóhír, hiszen az aggteleki nemzeti parkban évek óta élnek farkasok és nem egy darab. majd egyszer felrakom a videót is, csak állandóan halogatom :D

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.08.29. 12:42:33

@mirko vosátka: ja, és az eredeti hír a heol-on jelent meg, linketem is. onnan vette át az rtl-től az mtv-ig meg az origóig mindenki.

Medve11 2010.08.29. 17:19:43

wolko for president :)

Don't Panic, Stay Calm 2010.08.29. 17:32:02

@mirko vosátka: Én közelről sem bánnám. Mondjuk úgy: harapási távolságon kívülről bármikor szívesen. A medve már rizikósabb lehet, de azért azt is megnézném magamnak. Ilyenkor bizonyítja be a Természet az embernek, hogy mégsem ő az Atyaisten a teremtés rendjében. És ez szerintem jó!

Megnéztem azt is. A hülye!

Azt elhiszem, hogy rátámad, de nekem az egy farkas által leölt mennyiséggel van a gondom, meg persze azzal hogy azok a tetemek már baromira nem maiak voltak. Szóval ki tudja azt megmondani, mi ölte le őket: farkas méretű kóbor kutya vagy valódi farkas. Ez a kérdés már csak azért is adja magát, mert ha Aggtelek környékén többen is vannak, tehát vadászat szempontjából egy sokkal hatékonyabb falkát képesek alakítani, akkor onnan miért nem jönnek soha ilyen hírek?!

Amúgy meg nagyon örülök neki, hogy egy hazánkban őshonos volt állat kezd újra megtelepedni. Csak így tovább! És akkor talán az a sok hülye ösvénybetyár is kikopik az erdőkből végre, mert fosnak a farkasoktól. Én még medvét is hoznék Erdélyből a quadosok meg crossmotorosok ellen. Hogy rohadna le alattuk a technika egy grizzly park kellős közepén!

Asidotus 2010.08.30. 22:13:37

Olyat olvastam, hogy kisebb madarak fészkét vizsgálva is ki lehet mutatni a farkas jelenlétét, a levedlett szőrt ugyanis a pici szárnyasok gyűjtik, hogy azzal béleljék ki az otthonukat.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.09.04. 16:24:10

@Medve11: wolko nagyon nagy arc! :)) amúgy eszméletlenül szép állatok ezek, most hogy így belenézett a kamerába a stúdióban.

@Don't Panic, Stay Calm: a quadosok ellen betanított medve óriási ötlet!! :)

@Nűnű: igen, ezt több helyen olvastam én is. amúgy gombkötő péter jó arc volt, jó lenne, ha a túrázók és a természetvédelmi őrök szorosabban együtt tudnának működni.
süti beállítások módosítása