mirko vosátka

Garadna-völgyi állapotok

2010. május 19. 15:05 - mirko vosátka

A Börzsöny mellett másik nagy kedvencem a Bükk. Én egyébként mindig a szilvásváradi oldalon megyek föl, sohasem Garadna felől, ennek egyszerű oka van: jobban szeretek Eger felől vonatozni a gyönyörű Eger-Putnok vonalon, mint Miskolcig elmenni, aztán átbumlizni a városon Diósgyőrig, aztán onnan még mindig buszozni. Ez nem azt jelenti, hogy nem szoktam járni a Garadna-völgyben, ugyanis van ott egy jó kis pisztrángos, ahová néha betérünk, ha kocsival vagyunk és a Bükkön megyünk keresztül. (Amúgy ezen a völgyön halad végig a Lillafüredi kisvasút is.) Eszembe is jutott a napokban, hogy a hatalmas áradás valószínűleg a garadnai pisztrángtelepet is tönkre vágta, vagy legalábbis nagy károkat okozhatott ennyi rengeteg víz. Na, a lényeg, hogy hála a modern kor vívmányainak, a Garadna-völgyről is találtam videókat. Persze a pisztrángosról pont nem, de sebaj. 

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vosatka.blog.hu/api/trackback/id/tr992013976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2010.05.19. 16:30:25

Érdekes, nekem is ez a 2 hegység a kedvencem:)
Sajnos a Bükkben viszont borzasztó kevésszer voltam, az elmúlt 4 évben talán 3-4× csak:(

S még nekem is elmenni oda, pedig 50%os kedvezményem van, mondjuk Szilvásváradra (mert az ugye közelebb van) vonattal kb 180 km... oda-vissza 360km, tehát olyan 3200 Ft kb. Ilyen helyekre már csak akkor érdemes egynapos túrákra menni, ha kocsival megy az ember, és összejön több ismerős, barát, stb.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.05.19. 19:04:22

@adamnfl: igen, egynaposra max kocsival érdemes a bükkbe menni.

mi igyekeztük nyárra és többnaposra időzíteni a bükki túrákat, de erről már meséltem :) az a durva, hogy régebben olcsóbbak voltak a vonatjegyek. ilyen nyolc-tíznapos túrákra egyetemista korunkban mentünk, és ezek 2000-2003-ban voltak, akkoriban vittünk magunkkal 5-7 ezer forintot, és abból megvolt az utazás, kaja, és az időnkénti sör. de még pár évvel ezelőtt is a börzsönybe felnőttjeggyel ki lehetett menni egy ezresből kb, vannak régi jegyeim elrakva :)

amúgy a bükköt is azért szeretm, mint a börzsönyt, mert viszonyalg egybefüggő erdőség. nagyon szeretem az aggteleki karsztot is, ott is vannak csoda helyek. és most nyáron megszerettem nagyon a mátrát is, habár a közepén az a főútvonal az idióta száguldó motorosokkal nem teszi az első számú pihenőhellyé :( pedig ez eredetileg egy magashegyi üdülőhely volna... hihetetlen, hogy nem lépnek fel határozottabban a motorosok ellen, gyakorlatilag mindenkinek az érdekét sértik.

totálandi 2010.05.20. 09:15:54

Védd a természetet, különben bosszút áll!
Támogasd a vadon élő madarak gyógyítóit!
web.axelero.hu/pusztadr/madarakert.html
Még nem késő!

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2010.05.20. 12:17:38

@mirko vosátka: érdekes, legalább 10 évvel idősebbnek gondoltalak:D De ne haragudj meg ezért, semmi támpontom nem volt, hogy mihez viszonyítsak:D

igen, 2006 nyarán egy diákjegy Gyöngyösre, ami ugye vonattal pont 100 km 324 ft volt, most 915 ft. (Oké, mondjuk akkor még 67,5% kedvezmény volt, de akkor is bő 3 év alatt megduplázódott ha avval számolok)

A harmadik kedvencem a Balaton-felvidék, hihetetlen hangulata van, néha az az érzése az embernek, hogy nem is Magyarországon van. Sétálgatni a Káli-medencében, borozni egyet a Badacsony lábánál, lenézni a környékre a Csobánc vagy a Tóti-hegy tetejéről...csodás:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.05.20. 16:48:33

@adamnfl: tíz év ide vagy oda az már mindegy :) amúgy nem haragszom, mert a blogműfajnak ez a velejárója :)

sajna a balatonfelvidék nekem nagyon kimaradt. mondjuk azért maradt ki, mert mi nyáron kinnalvós túrákra mentünk, arra meg legjobbak a keleti vadonok. de a balaton-felvidékben meg pont az az érdekes, hogy kultúrtáj. sokat hallottam róla, hogy mediterrán hangulata van, virágzó mandulafák, kis pincészetek, borostyánnal benőtt fák stb. majd igyekszem bepótolni :))

amúgy szólok, h a földgömbben megy a kéktúra sorozat, és a május-juniusi számban van a börzsöny rész. még én sem vettem meg, nem olvastam még el, de meg fogom.
süti beállítások módosítása